Existuje mnoho způsobů, díky nimž se můžete dostat do světa podnikání. Pokud jste opatření vytrvalostí a trpělivostí, nic vám nebrání v tom, abyste začali podnikat. Jenže se nabízí otázka, jak či jakým způsobem se do světa podnikání dostat? Třeba formou franchisingu.
V současné době je franchising označován za největší podnikatelskou příležitost. Je to trochu paradoxní, když si vezmeme, že tomu není tak dávno, co se franchisingu Češi stranili. Jednalo se o cosi nového na podnikatelském trhu. Dnes je to však zaužívaný pojem a možnost, jak se dostat do světa byznysu. Samozřejmě je franchising atraktivní i pro samotné firmy, které se díky němu mohou rychle rozšířit.
Nabízí se však otázka, proč je to dobrý krok i pro franšízanty, tedy pro ty, kteří chtějí začít podnikat formou franchisingu. Prozraďme si tedy, proč se do franchisingu pustit.
Menší riziko
Do podnikání se většinou vstupuje s velkým rizikem. Nikde totiž není napsáno, že zrovna váš byznys může vyjít, že zrovna vy můžete uspět. Pokud se však rozhodnete odkoupit si licenční smlouvu a rozhodnete se otevřít franšízovou pobočku, je zde nižší riziko neúspěchu. Přece jen si otevřete pobočku značky, která je už na trhu zaužívaná a dobře známá. Nebudete se muset starat o propagaci, protože tu už firma má dávno obstaranou.
Vyšší pravděpodobnost úspěchu
V souvislosti s nízkým rizikem se pojí vyšší pravděpodobnost úspěchu. Musíte si však otevřít franšízovou pobočku takové franšízy, která se dlouhodobě potácí v zelených číslech, která má potenciál a budoucnost. Pokud chcete zachránit nějakou značku, která dlouhodobě upadá, je to ve většině případů špatná investice, která se nevrátí.
Raději to zkuste třeba s firmou Extéria Market, která je dlouhodobě prosperující franšízou poskytující poradenství v oblasti bezpečnosti práce a požární ochrany. Nepůsobí jen na českém trhu, ale také se rozšířila díky franchisingu i na trh slovenský.